Veelgestelde vragen

 

Hieronder vind je de de meest gestelde vragen aan de klantenservice van Kinderplezier. Staat je vraag er niet tussen neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Wil je iets aan je abonnement wijzigen, ga dan naar Mijn abonnement.

Aanmelden

Hoe meld ik me aan bij WIJ Boekenplezier?

Je kunt jezelf eenvoudig aanmelden via het bestelformulier op deze website.

Wanneer ontvang ik mijn (eerste) pakket?

Het kennismakingspakket van WIJ Boekenplezier kun je binnen 1 tot 3 weken verwachten. Vervolgzendingen worden altijd in de 1e of 2e week van de opvolgende maand door Postnl in de brievenbus bezorgd.

Leverdata 2022

Kijk hieronder voor de verwachte leverdata van 2022:
vrijdag 07 of zaterdag 08 januari
vrijdag 04 of zaterdag 05 februari
vrijdag 04 of zaterdag 05 maart
vrijdag 01 of zaterdag 02 april
vrijdag 06 of zaterdag 07 mei
vrijdag 03 of zaterdag 04 juni
vrijdag 01 of zaterdag 02 juli
vrijdag 05 of zaterdag 06 augustus
vrijdag 02 of zaterdag 03 september
vrijdag 07 of zaterdag 09 oktober
vrijdag 04 of zaterdag 05 november
vrijdag 02 of zaterdag 03 december

Zit ik bij WIJ Boekenplezier vast aan een abonnement of lidmaatschap?

Bij WIJ Boekenplezier zit je nooit vast aan een abonnement of lidmaatschap. Je bepaalt zelf hoeveel pakketten de kinderen willen ontvangen, je kunt na elk ontvangen pakket eenvoudig afmelden.

Kosten

Wat kost een WIJ Boekenplezier pakket?

Een standaard pakket (4 boeken) bij WIJ Boekenplezier kost €15,95 inclusief order- en verzendkosten en btw.

Zijn de verzendkosten bij de prijs inbegrepen?

Verzending binnen Nederland is gratis.

Hoe kan ik WIJ Boekenplezier betalen?

De betaling van de kinderpakketten verloopt altijd gemakkelijk via automatisch incasso. Ook hoef je bij WIJ Boekenplezier niet vooruit te betalen, je betaalt pas ná ontvangst van het pakket.
Mocht de incasso onverhoopt niet lukken ontvang je automatisch een factuur via de mail of post. Vergeet dan bij de betaling niet je factuurnummer of klantnummer te vermelden. Ons IBAN nummer is NL55 RABO 0370 8907 87.

Wat als ik meerdere kinderen opgeef, moet ik dan ook meer betalen?

Nee, wanneer je meerdere kinderen opgeeft hoef je niet meer te betalen, de kinderen ontvangen dan gewoon om de beurt een pakket speciaal op hun specifieke leeftijd aangepast.

Pakketten

Mijn kind(eren) vinden de pakketten te gemakkelijk/moeilijk. Kan WIJ Boekenplezier hier iets aan doen?

WIJ Boekenplezier stelt haar pakketten samen op leeftijd van jouw kind(eren), natuurlijk zijn niet alle kinderen gelijk. Wanneer je vindt dat het geleverde pakket niet aansluit op het niveau van jouw kind(eren) kun je dit voor het volgende pakket eenvoudig aanpassen door de pakketcode te veranderen.
Klik hier om direct de pakketcodes aan te passen.

Past het pakket door de brievenbus?

De pakketten van WIJ Boekenplezier passen door elke standaard brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.

Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

Op de adressticker op elk pakket staat je klantnummer vermeld. Het klantnummer staat onder je adres. Het klantnummer bestaat uit 5 of 6 cijfers. Bijvoorbeeld: 123456

Wijzigen & Stopzetten

Zijn er kosten verbonden aan opzeggen?

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan opzeggen bij WIJ Boekenplezier. Opzeggen kan eenvoudig via het opzegformulier op de website. Je ontvangt dan direct een automatische ontvangstbevestiging per mail en later een opzegbevestiging wanneer deze is verwerkt.

Is er sprake van een opzegtermijn?

Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Als je per maand betaalt kun je dus ook per maand opzeggen. Je ontvangt dan na opzegging mogelijk nog 1 laatste pakket. Wanneer je per kwartaal betaalt ontvang je na opzegging nog 3 leveringen.

Uitzondering is na het eerste- of kennismakingspakket, dan geldt er geen opzegtermijn en kun je direct afmelden. Best doe je dit wel voor de 25e van de maand, vanaf dan kan het vervolgpakket weer in verwerking zijn en dan ontvang je die dus nog wel.

Ik vind elke maand een pakket wat veel. Kan ik ook minder vaak een pakket ontvangen?

Natuurlijk kan dat! Het is ook mogelijk om 4 of 6 keer per jaar een pakket te ontvangen. Je kunt dit heel gemakkelijk direct online regelen. Klik hier om de pakketten van WIJ Boekenplezier 4 of 6 keer per jaar te ontvangen.

Hoe kan ik de levering van pakketten stop zetten?

Je kunt de levering eenvoudig stopzetten via Mijn abonnement. Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Klik hier voor meer informatie en alternatieven.

Ontvang ik een opzegbevestiging na opzeggen?

Wanneer je het opzegformulier gebruikt ontvang je automatisch direct een ontvangstbevestiging van de website. Daarna ontvang je, meestal dezelfde dag, maar uiterlijk binnen drie werkdagen een opzegbevestiging.
Mocht je geen ontvangstbevestiging of opzegbevestiging ontvangen controleer dan aub je spam-folder, vooral bij Hotmail en Live mailadressen horen we soms dat er mails in de spam belanden.

Kan ik een pakket terugsturen?

Het is niet de bedoeling om bestelde en reeds verstuurde pakketten binnen het abonnement zomaar retour te sturen. Wanneer er iets mis is met een pakket of als er iets niet klopt neem dan direct contact met ons op en meldt het probleem zodat we een gepaste oplossing kunnen voorstellen. Retour zendingen zonder melding vooraf kunnen wij helaas niet accepteren en evt. (verzend)kosten worden niet vergoed. De betaalverplichting blijft dan onverwijld bestaan. Zie ook onze voorwaarden.